Interaktiv opslagstavle

Udfordring:
På Bofællesskabet Skaglen var hverdagen ved at drukne i overfyldte opslagstavler, gule lapper, notater på notesblokke, individuelle madsedler og glemte informationer. Hver uge blev der spildt mange timer på manuel organisation og administration af informationer, vagtplaner og tilmeldinger.

Med udgangspunkt i disse udfordringer ønskede personalet at finde en måde hvorpå de nemt og hurtig kunne samle alle informationer et sted, samt gøre administration af tilmeldinger nemmere, hurtigere og mere effektivt.

Løsning:
I et tæt samarbejde mellem MediaConnect og Bofællesskabet Skaglen blev der udviklet et skræddersyet system som via en interaktiv touchskærm bl.a. kan løse følgende opgaver:

Informationer om aktiviteter i huset
Aflevering af madsedler
Af/tilmelding af beboerne til forskellige aktiviteter
Visning af vagtplan
Visning af opgaver til det forskellige beboere
Og meget mere

Alle informationer og meddelelser som tidligere blev hængt op på opslagstavlerne kommunikeres nu effektivt ud via infoskærmene, og opslagstavlerne er blevet pillet ned. På skærmene kan beboerne desuden til/afmelde sig forskellige aktiviteter, aflevere deres daglige madsedler digitalt. Disse opsamles af systemet og kan udskrives som samlet liste af personalet.

Brugerfladen og Indholdet på skærmen er udviklet med specielt fokus på at man skal kunne anvende skærmen selvom man ikke kan læse. Alle knapper kommunikeres visuelt via ikoner og piktogrammer, og beboerlister, vagtplaner og medarbejdere vises med billeder så alt er let genkendeligt.
Løsningen er baseret på infoskærms platformen LiveConnect CDS Professional Server og er leveret af MediaConnect.

Resultat:
Løsningen blev implementeret på Skaglen i 2015 og er i dag et vigtigt kommunikationsredskab for både beboere og personale. Beboerne mener at betjeningen af løsningen er let og og enkel og giver dem mulighed for at løse en række opgaver selv som de ellers var afhængige af personalet for at få klaret.
Personalet oplever at en lang række opgaver er blevet lettere og mindre ressourcekrævende at udføre, samt at løsningen giver dem et større overblik i hverdagen. Det vurderes at skærmene har frigivet omkring 12 arbejdstimer om ugen, som nu kan komme beboerne til gode.

Nyheder og cases

Interaktiv opslagstavle

Udfordring:
På Bofællesskabet Skaglen var hverdagen ved at drukne i overfyldte opslagstavler, gule lapper, notater på notesblokke, individuelle madsedler og glemte informationer. Hver uge blev der spildt mange timer på manuel organisation og administration af informationer, vagtplaner og tilmeldinger.

Med udgangspunkt i disse udfordringer ønskede personalet at finde en måde hvorpå de nemt og hurtig kunne samle alle informationer et sted, samt gøre administration af tilmeldinger nemmere, hurtigere og mere effektivt.

Løsning:
I et tæt samarbejde mellem MediaConnect og Bofællesskabet Skaglen blev der udviklet et skræddersyet system som via en interaktiv touchskærm bl.a. kan løse følgende opgaver:

Informationer om aktiviteter i huset
Aflevering af madsedler
Af/tilmelding af beboerne til forskellige aktiviteter
Visning af vagtplan
Visning af opgaver til det forskellige beboere
Og meget mere

Alle informationer og meddelelser som tidligere blev hængt op på opslagstavlerne kommunikeres nu effektivt ud via infoskærmene, og opslagstavlerne er blevet pillet ned. På skærmene kan beboerne desuden til/afmelde sig forskellige aktiviteter, aflevere deres daglige madsedler digitalt. Disse opsamles af systemet og kan udskrives som samlet liste af personalet.

Brugerfladen og Indholdet på skærmen er udviklet med specielt fokus på at man skal kunne anvende skærmen selvom man ikke kan læse. Alle knapper kommunikeres visuelt via ikoner og piktogrammer, og beboerlister, vagtplaner og medarbejdere vises med billeder så alt er let genkendeligt.
Løsningen er baseret på infoskærms platformen LiveConnect CDS Professional Server og er leveret af MediaConnect.

Resultat:
Løsningen blev implementeret på Skaglen i 2015 og er i dag et vigtigt kommunikationsredskab for både beboere og personale. Beboerne mener at betjeningen af løsningen er let og og enkel og giver dem mulighed for at løse en række opgaver selv som de ellers var afhængige af personalet for at få klaret.
Personalet oplever at en lang række opgaver er blevet lettere og mindre ressourcekrævende at udføre, samt at løsningen giver dem et større overblik i hverdagen. Det vurderes at skærmene har frigivet omkring 12 arbejdstimer om ugen, som nu kan komme beboerne til gode.

BOOK EN 360°
ANALYSE

KLIK HER
 

BOOK ONLINE MØDE

KLIK HER
 

BESTIL
DEMO

KLIK HER
 

DOWNLOAD
E-BOG

KLIK HER